KLANTCASE - GOOGLE

Diensten: Lead-Desk, Leadkwalificatie, Round Tables en Database Services opt-in

“Paddls heeft ons marketingplan naar een hoger niveau getild en bijgedragen aan een betere conversie.”

Bas Rookhuijzen

De afstemming tussen Marketing en Sales blijft een uitdaging. Paddls heeft ons marketingplan naar een hoger niveau getild, met name met betrekking tot de Marketing en Sales alignment. Het resultaat is dat veel meer leads sneller geconverteerd zijn. We hebben nu veel extra klanten.”

Bas Rookhuijzen
Head of Marketing Benelux Google Cloud – Google

Waarom heb je voor Paddls gekozen?

Paddls maakte gelijk een professionele indruk. Ze zijn altijd goed voorbereid, komen met creatieve ideeën en reageren zeer snel. Daarnaast is het een zeer prettig en vriendelijk team om mee te werken. Tevens hebben ze een mooi netwerk en een goede naam in de markt waardoor ze zelf ook veel leads aanleveren. Tot slot was doorslaggevend dat ze elke keer voortbouwen op successen en ervaringen in het verleden bij andere klanten.

Paddls bij Google
Paddls bij Google

Wat zijn je marketing doelstellingen?

Uiteindelijk willen we Sales helpen om sneller te converteren naar een deal, door ze voor te stellen aan zeer goed geïnformeerde en invloedrijke beslissers. Dit betekent dat Marketing verantwoordelijk is om ons portfolio zo relevant en gepast als mogelijk aan de potentiële klant te presenteren. Dit doen we via zeer grote maar vaak ook met zeer persoonlijke intieme events. De laatste tijd uiteraard voornamelijk online. Tevens organiseren we veel campagnes, publicaties, whitepapers en trainingen. Dit resulteert in een groep fans, die niet kan wachten om verder met Google aan de slag te gaan!

Wat zijn je uitdagingen?

De afstemming tussen Marketing en Sales blijft ingewikkeld. Marketing wil veel leads genereren, en Sales heeft baat bij een paar hele grote deals. In de overdracht van Marketing naar Sales kan dit nog wel eens leiden tot een bottleneck. Sales zit niet altijd te wachten op het nabellen van heel veel leads, helemaal niet wanneer ze net heel druk bezig zijn met het closen van een hele grote deal. Gevoelsmatig tegenstrijdige belangen, terwijl zowel Marketing als Sales uiteindelijk hetzelfde belang hebben.

Wat is de oplossing en welke rol speelt Paddls daarbij?

Mooie evenementen en Round Tables, een veel betere afstemming met Sales, veel opt-ins, veel inschrijvingen (leads) voor events en een lagere no-show voor deze events. Paddls heeft pro-actief intern de marketingplannen en voortgang vertegenwoordigd bij Sales, en vice versa. Op deze manier wist Sales precies welke evenementen en campagnes er aan kwamen, zodat ze hun accounts heel gericht door Marketing konden laten targeten. Onze marketingactiviteiten werden afgestemd op de prioriteiten van Sales waardoor de adoptie van de leads verdubbelde.

Daarnaast heeft Paddls heel persoonlijk prospects benaderd en herinnerd aan aankomende evenementen. Tot slot zijn we buitengewoon tevreden over de ‘opt-in’ campagnes die we door Paddls hebben laten uitvoeren. Hiermee hebben ze op een hele persoonlijke manier ervoor gezorgd dat duizenden contactpersonen graag een uitnodiging of mailing van ons wilden ontvangen.

Zijn alle verwachtingen die je had van Paddls uitgekomen?

We hebben Paddls heel veel vrijheid gegeven om vooral veel te proberen. Dit heeft geleid tot heel veel gave onverwachte scores, en uiteraard ook tot een paar minder succesvolle projecten. Door de nauwe samenwerking met het management van Paddls konden we de succesvolle projecten door laten groeien en meer aandacht geven, terwijl we de minder succesvolle projecten zonder spijt of vervelend gevoel hebben stopgezet. Paddls heeft ons hierbij als partner geadviseerd in het maken van moeilijke beslissingen en het kiezen van strategische richtingen. We hebben zonder SoW of SLA gewerkt, maar met hele strakke monitoring en nauwe samenwerking. “Data over opinion”.

Waarin onderscheidt Paddls zich?

Heel mooi, slim en toegewijd team dat bereid is te leren en te investeren. Ze hebben veel ervaring in B2B Enterprise marketing, en dat merk je aan hun professionele houding en communicatie.

Met name de mensen, hun professionele houding, de creativiteit en ervaring hebben ervoor gezorgd dat Paddls de juiste partij bleek te zijn voor Google Cloud.

Wat is het resultaat van de samenwerking?

Paddls heeft ons marketingplan naar een hoger niveau getild, met name met betrekking tot de Marketing en Sales alignment. Dit resulteerde in een betere conversie en razendsnelle persoonlijke follow-up. Uiteindelijk heeft Paddls er aan bijgedragen dat veel meer leads sneller geconverteerd zijn. We hebben nu veel extra klanten die zich in een eerder stadium gerealiseerd hebben dat het een heel goed idee is om met Google Cloud samen te werken.”


facebook    twitter    linkedin    instagram    youtube