Ieder nieuwe telefonische leadgeneratie campagne start met een haalbaarheidsonderzoek. Vanuit het verleden weten we dat telemarketing campagnes vaak mis lopen. Uit eigen onderzoek blijkt dat dit vooral vaak misloopt door gebrekkige data. Door bij het uitbellen hier eerst de focus op te leggen voorkomen we dat hele campagnes de soep in lopen door een data probleem dat in deze eerste fase opgelost kan worden. Een goede tweede reden dat telemarketing campagnes mislopen is een te enthousiaste inschatting van de USP’s van een propositie of de nood die een potentiële klant heeft om een bepaald probleem op te lossen.
Door heel vroeg waar te nemen hoe de pitch landt en of er voldoende enthousiast gereageerd wordt zorgen we voor tijdige aansturing op het openingsgesprek zodat we daar de rest van de campagne profijt van hebben. Zo vergroten we onze kans van slagen enorm. We noemen het bewust een onderzoek. Het is namelijk geen snelle scan, maar een gedegen onderzoek.
We onderzoeken in fase 1 de kwaliteit van de data en hoe goed of slecht de gewenste doelgroep te bereiken is met deze data. We toetsen in deze fase ook jouw boodschap/propositie in jouw markt. We kijken of de boodschap aanslaat. Welke tegenargumenten jouw doelgroep heeft. Of je überhaupt de juiste doelgroep benadert. Samen kunnen we waar nodig de boodschap aanpassen. Weet je nog niet hoe je je markt wil benaderen? Geen nood. Wij denken met je mee over de mogelijke boodschap.
Op basis van deze bevindingen kunnen we drie van de belangrijkste factoren beoordelen waar campagnes mogelijk op vastlopen in fase 1.
Voor fase 1 trekken we dan ook 40 uur uit en voor fase 2 60 uur. In deze fase gaan we met de goede data en het goede script snelheid en kwantiteit maken, waarna een goede ROI inschatting te maken is op basis van fase 2. We nemen in fase 1 50% en fase 2 25% van de kosten voor onze rekening omdat we graag nieuwe initiatieven oppakken. We willen namelijk samen voor succes gaan.