Moeite om kwalitatieve leads te genereren
Heb jij als Marketing- of Commercieel verantwoordelijke moeite om kwalitatieve leads te genereren? Verbrand je (marketing)budget aan telemarketing campagnes die nauwelijks new business opleveren?
- Je hebt moeite om concrete leads te genereren voor Sales
- Je krijgt met online marketing alléén niet het gewenste aantal leads
- Je overweegt telefonische leadgeneratie maar bent in het verleden teleurgesteld
- Je wordt intern niet (als) voldoende (succesvol) gezien en krijgt geen plek aan ‘de grote tafel’
- Je weet dat je budget niet optimaal rendeert
Ondanks al jouw inspanningen haal je onvoldoende relevante leads binnen. Daar is Sales niet blij mee. Jij ook niet. Want je wil natuurlijk wel je meerwaarde bewijzen. Succesvol zijn. En geen kostenpost. Dus je campagnes móeten resultaat opleveren. Maar de opbrengst van een belactie weet je eigenlijk pas na afloop.
Je bent niet de enige die hiermee worstelt. Die op zoek is naar meer kwalitatieve leads. Meer ROI uit het budget wil halen. Die teleurstellende ervaringen heeft gehad met telefonische leadgeneratie. Maar daar is een oplossing voor.
Meer leads én een betere ROI
Er zijn tig manieren om leads te genereren. Welke manier op welk moment het beste werkt, weet je meestal pas achteraf. Als je kijkt wat een bepaalde campagne heeft gekost en hoeveel concrete leads deze heeft opgeleverd.
Je overweegt een campagne te draaien om telefonisch leads te genereren. Hoe fijn zou het zijn, als je vóór de start al weet of deze succesvol zal zijn? Wat zou dat doen met de ROI van jouw (marketing)budget?
Wat zou dat voor jou betekenen?
Wat gebeurt er wanneer jij meer gekwalificeerde leads aanlevert? Meer haalt uit jouw budget dan je concurrenten? Alleen nog maar campagnes draait die grote kans van slagen hebben?
Stel je voor
- Dat je jouw leadgeneratie zorgeloos uit handen kunt geven
- Dat je je geen zorgen hoeft te maken over het slagen van jouw campagne
- Dat jouw boodschap vooraf getoetst wordt bij jouw doelgroep
- Dat je voor aanvang van een campagne weet of hij succesvol zal zijn
- Dat je kunt bijsturen voordat de campagne daadwerkelijk van start gaat
- Dat je new business proposities – die nu misschien op de plank liggen – gedegen maar voordelig kunt laten toetsen op success rate
- Dat er bij iedere nieuwe campagne een ‘escape’ is zodat er geen budget verloren gaat
- Dat je hierdoor de ROI op je (marketing)budget tientallen procenten verhoogt
- Dat jij een voorsprong neemt op je concurrenten en succesvol bent door kwalitatieve leads
En dat jij hierbij geen risico loopt. Hoe dan? Lees verder – en al helemaal als je meer leads wil genereren.
Haalbaarheidsonderzoek: onderzoek naar succes
Je kunt je geld maar 1x uitgeven. Daarom probeer je vooraf in te schatten wat je investering oplevert. Soms zit je goed. Soms niet. Hoe fijn zou het zijn, als je vooraf al weet dat jouw investering geen teleurstelling gaat opleveren maar succes? Heel fijn toch?
Dat geldt voor ons ook. Wij gaan het liefst pas een samenwerking aan met een partij, als we weten dat we hiervoor succesvol kunnen zijn. Daarom voeren we voor iedere nieuwe telefonische leadgeneratie campagne een haalbaarheidsonderzoek uit.
20 uur kosteloos onderzoek
We noemen het bewust een onderzoek. Het is namelijk geen snelle scan, maar een gedegen onderzoek. Hier trekken we dan ook 40 uur voor uit. In deze 40 uur testen we jouw propositie, waarvan 20 uur op onze kosten! We willen namelijk samen voor succes gaan.
We onderzoeken de kwaliteit van de data, hoe goed of slecht de gewenste doelgroep te bereiken is met deze data en hoe de boodschap landt bij de doelgroep. Op basis van deze bevindingen kunnen we drie van de belangrijkste factoren beoordelen waar campagnes mogelijk op spaak lopen.