KLANTCASE - GORILLA SERVICES

Dienst: Leadkwalificatie

‘De pijplijn die we tot nu toe hebben gegenereerd uit de leads van Paddls ziet er heel positief uit.’

Yannick Pirard

Paddls denkt niet vanuit kortetermijnomzet, maar vanuit de lange termijn en het opbouwen van een echte relatie met elkaar. ”

Yannick Pirard
Sales Director – Gorilla Services Platinum Partner Freshworks en monday.com

Waarom heb je voor Paddls gekozen?

Paddls zit ook in Breda en tijdens de gesprekken hadden we gewoon een goede klik. Wat ik verder erg op prijs stelde, was dat we niet meteen een x-aantal uren hoefden af te nemen. Paddls doet juist eerst een haalbaarheidscheck in verschillende fasen. Die testfasen en begeleiding aan de voorkant hebben ervoor gezorgd dat we voor Paddls hebben gekozen.

Door het Haalbaarheidsonderzoek konden we de risico’s beperken en kijken of we een match waren. En Paddls kon kijken of ze achter ons product staan; anders wordt het geen succes.

Wat zijn je marketing doelstellingen?

We hebben een goed product en dat willen we op verschillende manieren in de markt uitzetten. Daarbij willen we met zoveel mogelijk bedrijven in contact komen, om uiteindelijk new business te genereren. Dat is ook één van de redenen waarom we met Paddls samenwerken.

We hebben zelf een aantal BDR’s in dienst, maar willen niet alleen afhankelijk zijn van onze eigen salesafdeling. Dus we spreiden bewust ons budget over verschillende kanalen, zodat we altijd dekking hebben om outbound leads te genereren.

Met welke uitdagingen heb je te maken?

Dat iedereen benaderd wordt de hele dag. Daarom is het belangrijk om op verschillende niveaus binnen te komen bij organisaties, om tractie te genereren en interesse te wekken.

Paddls

Wat zijn de learnings uit het Haalbaarheidsonderzoek?

Een van de learnings van het Haalbaarheidsonderzoek is dat je focus moet aanbrengen. Als grootste Freshworks partner en monday.com partner in de Benelux helpen we organisaties om verder te digitaliseren in de werkprocessen. Dit zijn complexere producten. Het onderzoek wilden we eerst voor alle producten doen. Dat hebben we na een week losgelaten.

Daarnaast is het heel belangrijk dat de Paddls medewerkers, ondanks dat ze heel goed kunnen bellen, inhoudelijk begrijpen wat er speelt. Daarom hebben we ook demo’s gegeven aan de sales reps, zodat ze weten waar ze op moeten acteren.

Ook hadden we tijdens het Haalbaarheidsonderzoek wekelijks contact. “Waar lopen we tegenaan in de gesprekken?” We hebben ook gesprekken teruggeluisterd. Daarop hebben we samen het verhaal steeds verder aangescherpt.

De wisselwerking zorgt ervoor dat je elkaar versterkt en de juiste keuzes maakt. Dat zorgt ervoor of je succesvol wordt ja of nee. Paddls denkt niet vanuit kortetermijnomzet, maar vanuit de lange termijn. Door deze langetermijnvisie nemen ze de tijd om juist onze software te begrijpen, wat leidt tot goede resultaten. Daarin onderscheidt Paddls zich van andere leadgeneratiebureaus.

Wat is de oplossing en welke rol speelt Paddls daarbij?

Wij kiezen er bewust voor om prospects niet BANT te kwalificeren, maar om ze te inspireren middels een inspiratiesessie van een kwartier. Zo komen ze low level in contact met ons en laten we ze zien hoe het ook kan. Ze hoeven niet meteen morgen te switchen naar onze oplossing. We laten gewoon kort zien waar we het verschil kunnen maken.

De verantwoordelijkheid van Paddls is eigenlijk het inplannen van die inspiratiesessies. We hebben daarbij de opdracht meegegeven om leads nog niet helemaal uit te kwalificeren. Dat doen we zelf tijdens de sessies. Zo komen we met meer bedrijven inhoudelijk in gesprek.

Zijn alle verwachtingen die je had van Paddls uitgekomen?

Wij hebben bij Paddls aangegeven hoeveel inspiratiesessies we wilden hebben. We zijn namelijk overtuigd van ons product en dat we daarmee onze targets op de lange termijn zullen halen. Die aantallen worden door Paddls gewoon gehaald. Afspraken worden nagekomen. De gesprekken die we hebben zijn inhoudelijk goed en dus een match.

De pijplijn die we tot nu toe hebben gegenereerd uit deze leads ziet er heel positief uit, vooral voor volgend jaar.

Waarin onderscheidt Paddls zich?

In het opbouwen van een echte relatie met elkaar. In de use case van de klant begrijpen. Eigenlijk zorgen dat je samen succesvol wordt op de lange termijn en dat begint bij het Haalbaarheidsonderzoek.

We zien Paddls als een verlengstuk van onze salesafdeling. Hierdoor doen we aan risicospreiding en maken we gebruik van de resources en kwaliteiten van Paddls. En dat kunnen we dan weer embedden in onze eigen salesorganisatie.

Wat is het resultaat van de samenwerking?

 

We hebben tot nu toe 50 afspraken, met weinig no-shows. Dus samen hebben we een verhaal neergezet waar mensen wel echt in geïnteresseerd zijn. Van die 50 hebben we er 25 als SQL kunnen kwalificeren.”


facebook    twitter    linkedin    instagram    youtube