KLANTCASE - KnowBe4

Dienst: Digital Round Table

“Als je langetermijnrelaties wil, betekenisvolle partnerships met je klanten, dan is een Round Table de manier. Met Paddls is het prettig zaken doen. De benadering is echt erg persoonlijk.”

KnowBe4-Jelle Wieringa

Ik ga zeker verder met Digital Round Tables. De verwachtingen zijn uitgekomen; zelfs boven verwachting op sommige vlakken. De organisatie was professioneel, doelgericht en faciliterend. We waren echt onderdeel van het project. Dat is een pre, dat werkte voor ons heel goed.”

Jelle Wieringa
Security Advocate – KnowBe4

Waarom heb je voor Paddls gekozen?

We werken wereldwijd samen met veel organisaties en zoeken binnen landen organisaties die de lokale cultuur goed snappen. Paddls kende ik nog uit het verleden en daar had ik goede ervaringen mee. Bij toeval belde iemand van Paddls me op. Dat was precies op het juiste moment. Paddls kent het werkveld waar we in zitten en levert kwaliteit.

Wat zijn je marketing doelstellingen?

Naast mijn rol als Security Advocate ben ik ook verantwoordelijk voor PR. En PR houdt zich bij ons vooral bezig met het verspreiden van de boodschap. Niet dat wat leidt tot sales; dat doen de Marketing en Sales afdelingen. Voor ons is thought leadership heel belangrijk.

Onze doelstellingen zijn eigenlijk heel simpel: onze naamsbekendheid vergroten en het werkveld van Security Awareness Trainingen promoten.

Met welke uitdagingen heb je te maken?

De uitdaging waar we tegenaan lopen is dat we wereldwijd de grootste zijn en dat in Nederland nog niet iedere organisatie ons kent. Dat heeft te maken met het werkveld waar we in zitten. De uitdaging voor mij is om de naam KnowBe4 te linken aan het werkveld en tegelijkertijd het werkveld van Security Awareness groot te maken.

Wat is de oplossing en welke rol speelt Paddls daarbij?

Het publiek van Round Table sessies gebruik ik om heel gericht thought leadership te promoten en tegelijkertijd onze naam te linken aan het Security Awareness thema. De rol van Paddls daarbij is het faciliteren van dit gerichte publiek, op een voor mij eenvoudige en laagdrempelige manier. Ik hoef alleen maar na te denken over het wat en Paddls regelt de hoe. Dat maakt het heel erg makkelijk.

We hebben nu één Digital Round Table gehad. Hoewel we bijna alles digitaal doen, moest we hier wel even over nadenken. Het intermenselijke element is online toch anders. Daarom kozen we heel bewust voor een bepaalde moderator uit de keuzes die Paddls ons voorlegde. Het was een zeer professionele moderator, die begreep dat het interpersoonlijke voorop stond. Dat is het succes geweest. We hebben er met z’n allen een kennissessie van gemaakt. En dat is de voorwaarde voor een Round Table. Met de kennis van de deelnemers hebben we gezamenlijk een succes gemaakt van het event. Iedere deelnemer heeft tijdens de sessie ook echt iets nieuws geleerd.

Zijn alle verwachtingen die je had van Paddls uitgekomen?

Ik ga zeker verder met Digital Round Tables. Dus ja, de verwachtingen zijn zeker uitgekomen. Sterker nog: zelfs boven verwachting op bepaalde vlakken. We hadden het erg getroffen met de Producer, Petra, die de organisatie deed. Professioneel. Dat is het kernwoord. Vakbekwaam, doelgericht en faciliterend. We waren echt onderdeel van het project. Dat is een pre, dat werkte voor ons heel goed.

Waarin onderscheidt Paddls zich?

Paddls benadert het echt als een campagne. Die campagnebenadering maakt dat het beter in elkaar zit dan wanneer het een losstaand initiatief is. Die aanpak werkt. Customer Success is waar het in onze business om gaat; dat bereik je met deze aanpak. Daarnaast is het met Paddls prettig zaken doen. Ze zitten indien nodig achter de klant aan, maar wel vanuit een oplossing zoekend en probleem oplossend perspectief.

Het gros wil dit door de strot duwen van een partij. Geld verdienen en weer door naar de volgende. Maar dat is niet het gevoel dat ik krijg bij Paddls. Ondanks dat Paddls groot is en een gerenommeerde speler, is de benadering echt erg persoonlijk.

Wat is het resultaat van de samenwerking?

Commercieel gezien konden we met 3 van de 10 deelnemers verder gaan. Er is al 1 deal gevallen en met 2 zijn we nog in onderhandeling. Ik vond het vooral een succes vanwege de bekende namen waarmee we in gesprek waren. De sfeer was informeel en goed. En het bouwen van een community, een fan-groep rondom ons werk, is een direct doel van PR. Dat is echt wel gelukt. Je merkte dat mensen enthousiast werden.

Evenementen zoals deze Digital Round Table hebben een strategische waarde. Als je meer wil dan alleen licenties verkopen, als je langetermijnrelaties wil, betekenisvolle partnerships met je klanten, dan is een Round Table de manier. Ik overweeg zelfs om dit te doen met alleen maar channel partners. Sales wil ook nog een keer meedoen. Dat is het hoogste compliment dat je binnen onze organisatie kunt krijgen, want Sales is kieskeurig en richt zich op zaken die direct resultaat opleveren.

facebook    twitter    linkedin    instagram    youtube