Vorige week namen 8 Marketeers uit ons Kennisnetwerk ICT-Marketeers deel aan de Digital Round Table ‘Wat betekent de coronacrisis voor je marketing?’ Ze wisselden ervaringen uit over hun marketingactiviteiten ten tijde van de intelligente lockdown en daarna. Een van de zaken die ter sprake kwamen was het creëren van awareness. Wie nu uit beeld verdwijnt, moet over een paar maanden weer opnieuw beginnen.
Blijf awareness creëren
Een uitzonderlijke situatie kan verlammend werken. Niemand weet wat ons nog te wachten staat en hoe lang het coronavirus impact zal hebben op onze economie. Tenders worden uitgesteld, omzetten lopen terug. Het is verleidelijk om even de hand op de knip te houden en minder te investeren in marketingactiviteiten. Maar wie ook in tijden van crisis zichtbaar blijft, plukt daar later de vruchten van. Zeker als de concurrent stil blijft.
Content
Zorg dus dat je zichtbaar bent. Dat kan door het creëren van relevante content die mensen helpt met hun vraagstukken van nú. Of door te laten zien waar je als bedrijf voor staat. Illustreer je kern-/merkwaarden in het licht van de crisis. Verspreid je content/boodschap vervolgens via social media en e-mail in de vorm van:
- Blog
- Webinar
- Podcast
- Korte video
- Etc.
1-op-1 contact
Richt je je op een kleine, specifieke doelgroep dan is aanvullend 1-op-1 contact een must. Blijf in contact met bestaande relaties en creëer nieuwe contacten middels kleine online events zoals een digitale Round Table.
Veel organisaties zien een verschuiving in de bestaande marketingactiviteiten. Zorg dat jij niet stil blijft staan. Blijf zichtbaar, wees creatief, val op en kom beter dan je concurrenten uit deze crisis.
Hulp nodig bij je B2B leadgeneratie?
We helpen je graag. Lees meer over onze B2B Leadkwalificatie service, Round Tables, mail ons via commercieel@paddls.nl of bel 076 – 800 60 00. Heb je liever dat wij contact met jou opnemen? Laat dan een bel-mij-terug verzoek achter.