Personalisatie: trend om informatie, communicatie en transactie voor één persoon geschikt te maken, op basis van informatie over persoonlijke gewoonten en voorkeuren, verzameld via met name acties op internet.
’Gemaakt voor jou’ Personalisatie
Netflix raadt aan de hand van je kijkgedrag films en series aan, Spotify doet hetzelfde aan de hand van je luistergedrag en sinds 1999 kan je bij Nike al je eigen schoenen ontwerpen. Allemaal vormen van personalisatie, een tool die al door veel bedrijven wordt ingezet. In de moderne maatschappij waar individualisering een grote rol speelt is dit helemaal niet zo gek. Mensen zien zichzelf niet meer als onderdeel van een groter geheel, maar als een persoon met eigen wensen en een eigen mening.
Aanbevelingen die een persoonlijk gevoel creëren blijven meer hangen dan een generalistische aanbeveling. Personalisatie draait om het creëren van een unieke klantbeleving voor ieder persoon. Je zet een ander niveau van contact leggen in, waardoor de conversie verbetert en verkopers succesvoller zullen zijn.
Personalisatie draait om het creëren van een unieke klantbeleving voor ieder persoon.
Kunstmatige intelligentie
Ook bij ICT-bedrijven en applicaties wordt er al druk gebruik gemaakt van personalisatie in de vorm van kunstmatige intelligentie (AI). Zie bijvoorbeeld Siri van Apple. In 2010 aan de wereld getoond via de Apple Store, sinds 2011 niet meer weg te denken bij alle Apple toestellen.
Niet gek dat Microsoft (Cortana) en IBM (Watson) volgden met hun AI systemen en ook Facebook een Bot Engine for Messenger op de markt heeft gebracht. Deze bots geven een boost aan de online marketing en klantenservice. De huidige ontwikkelingen hebben de bots een stuk slimmer gemaakt dan de eerste bots (denk aan Alice van MSN) en ze doen aan zelfstudie zodat ze vragen kunnen beantwoorden waar geen standaard antwoord voor is.
Door AI in te zetten kan je jouw klant beter begrijpen en zijn gedrag voorspellen waardoor je hem sneller relevante content kan tonen. Zo wordt ieders leven weer een stuk makkelijker!
Invloed is belangrijker dan branding
Persoonlijke verhalen zijn interessanter voor mensen dan de objectieve zakelijke verhalen. Onlangs hebben wij diverse blogs gepost waarmee we je meenamen in de doorgroeimogelijkheden bij Paddls aan de hand van onze eigen mensen. Blogs waarin ze over zichzelf of een werkproject vertelden. De statistieken logen er niet om. Jullie waren meer geïnteresseerd in de persoonlijke verhalen en de groei van onze mensen, dan in hoe een project bij ons werkt.
Personalisatie draait om het publiek én jouw bedrijf.
Gepersonaliseerde content is content die een toegevoegde waarde heeft voor jouw publiek. Passies en de ‘waarom’ kunnen gebruikt worden om de lezer jouw product te laten overwegen. Personalisatie draait om het publiek én jouw bedrijf.
Mensen willen persoonlijke verhalen lezen, maar daarbij zichzelf persoonlijk aangesproken voelen. Daarom zorgt Paddls ervoor dat we weten naar wie we bellen. We bouwen een band op met jouw potentiële lead, zodat we deze om kunnen zetten naar een één-op-één afspraak.
Wij zorgen voor een persoonlijke touch
Wil je commercieel resultaat boeken? Ben je benieuwd naar de toegevoegde waarde van leadgeneratie door het werven van nieuwe klanten via telefonische acquisitie? Wij geven je graag vrijblijvend een indruk van onze expertise en ervaring.