Voor een nieuwe klant is het spannend om met ons in zee te gaan, maar andersom natuurlijk ook. Gelukkig hebben we inmiddels genoeg ervaring opgedaan om het telemarketing traject succesvol te laten verlopen. Benieuwd hoe de opstart gaat? Collega Kevin vertelt over de werkzaamheden die hier bij komen kijken.
Op naar een nieuwe klant
Mijn werkweek begon met een bericht dat we een nieuwe klant hadden gekregen die hun gehele leadgeneratie én -nurturing traject door Paddls wil laten uitvoeren. Een bericht waar we allemaal blij van worden, want een nieuwe klant betekent nieuwe uitdagingen! Om voorbereid naar de klant toe te gaan heb ik mij ingelezen in het bedrijf, zodat ik weet wat ze doen en waarvoor we aan de slag moeten gaan. Met een deel van een team gaan we dan ook op pad om bij de klant op kantoor kennis te maken en de opdracht te bespreken.
Aangekomen bij de klant maken we, onder het genot van een kopje koffie, kennis met elkaar. Voor de klant is het belangrijk om te weten wie er voor hen gaat werken, want wij worden dadelijk het visitekaartje. Een korte voorstelronde van onze kant, met daaropvolgend een voorstelronde van de klant en daarbij meteen een toelichting op het product waarvoor we dadelijk gaan bellen.
We krijgen de technische aspecten te horen, iets wat natuurlijk van belang is! Daarna kunnen we wat vragen stellen, waardoor het gevoel over het product beter wordt. Gelukkig is onze klant hierop voorbereid en worden al onze vragen uitgebreid en vooral duidelijk beantwoord. Ook worden de verwachtingen en kwalificaties vanuit de klant nog toegelicht en kunnen we met voldoende informatie weer terugkeren naar kantoor.
Mooiste, maar ook spannendste deel
De volgende dag op kantoor zijn we aan de slag gegaan met het belscript terwijl de geselecteerde bellijst werd klaar gezet. Zodra zo’n script af is komt het mooiste en tevens spannendste deel: Is het duidelijk genoeg voor de doelgroep om een afspraak met onze klant te maken? Al gauw blijkt dat we het script op de juiste manier hebben vormgegeven, want op de eerste twee beldagen hebben we al enkele gekwalificeerde afspraken! Je kan begrijpen dat deze klant erg blij met ons was.
Inmiddels zijn we al enkele maanden met dit traject bezig en hebben we regelmatig contact met onze klant om te kijken of onze gemaakte afspraken ook daadwerkelijk uitlopen tot iets productiefs. Op deze manier houden we de tevredenheid vanuit beide kanten en zien we het op tijd als we iets moeten aanpassen in onze aanpak. Ontwikkelingen veranderen de markt, en wij gaan daar in mee!
Wil jij dit ook?
Kijk bij de vacatures om te zien welk profiel het beste bij jouw kwaliteiten aansluit en we horen graag van je waarom jij de aangewezen persoon bent.