Nathasja Lewerissa, Executive Marketeer, beantwoordde 13 vragen over haar werk bij Paddls. Ze is al 2 jaar werkzaam op de afdeling Deelnemerswerving en houdt zich voornamelijk bezig met het zoeken naar deelnemers voor de (Digital) Round Table sessies.
13 vragen aan Nathasja Lewerissa
Hoe lang werk je al bij Paddls?
Ik werk al twee jaar en 2 maanden bij Paddls.
Wat heb je hiervoor gedaan?
Ik heb een tijdje callcenter werk gedaan maar na een tijdje kwam ik er uiteindelijk achter dat ik callcenter werk toch niet zo leuk vond. Daarvoor heb ik bij een intermediair bedrijf gewerkt en daar verkocht ik advertenties voor magazines of kranten en uiteindelijk was dit ook niet helemaal mijn ding.
Waarom ben je overgestapt naar Paddls?
Ik kende het bedrijf eerst niet, maar een bekende van mij binnen Paddls vertelde me dat er een vacature open stond en toen heb ik gesolliciteerd. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek en het klikte direct met die persoon. De functie die ik zou krijgen was wel iets anders dan wat ik eerst deed, maar ik dacht ‘’ik ga het gewoon proberen’’ en tot op heden heb ik geen spijt gehad van die keuze.
Welke functie heb je binnen Paddls en wat houdt dat in?
Mijn functie is Executive Marketeer en ik werk op de afdeling Deelnemerswerving. Ik werk voornamelijk voor kennispartners en zoek deelnemers voor de Round Table sessies. Tegenwoordig is er heel veel digitaal vanwege corona, maar normaal gesproken hebben we ook fysieke Round Table sessies. Per project is het natuurlijk anders omdat de onderwerpen verschillen.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Eigenlijk alles. De collega’s zijn leuk en de afdeling waar ik werk ook. Als je hier binnenkomt, voelt het als thuiskomen. Je wordt direct op je gemak gesteld en als je nieuw bent word je direct in een familie opgenomen. Dus de collega’s maken het werken hier bij Paddls erg leuk. Ik kom nooit met tegenzin naar m’n werk.
Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Ik bel vooral en af en toe heb ik een briefing voor een bepaald project. Per persoon heb je misschien wel drie of vier projecten die in het begin van een week gebrieft worden. Je moet dan zelf een weekplanning maken en kijken hoe je die uren verdeelt over de hele week. Het leuke van bellen is dat je continu andere gesprekken hebt. De ene keer heb ik een IT-manager aan de lijn en de andere keer heb ik projecten waar je Marketing-beslissers aan de lijn krijgt en dat zijn toch weer ander soort gesprekken.
Hoe is je groeipad bij Paddls verlopen?
Ik ben ondertussen alweer 51 jaar, dus ik hoef binnen Paddls niet perse te groeien. Waar ik nu zit, vind ik het prima. Maar als er de mogelijkheid is sta ik er wel voor open. Wel biedt Paddls genoeg doorgroeimogelijkheden aan. Zeker voor jonge mensen is het aantrekkelijk omdat zij gemakkelijk kunnen doorgroeien binnen het bedrijf qua functie en Paddls ook die ruimte aanbiedt.
Wat zou je willen zeggen tegen mensen die overwegen om hier te solliciteren voor bijvoorbeeld jouw functie of voor een andere functie?
Wat zou ik zeggen als iemand hier wil komen solliciteren? Probeer het gewoon en kijk of je het leuk vindt!
Hoe is de ontwikkeling die je hebt gemaakt in relatie tot de verwachting die had?
Positief! Ik ben gegroeid binnen het bedrijf en dit had ik niet verwacht. Ik had namelijk niet verwacht dat ik het zo leuk ging vinden en dat ik echt van mijn werk ging houden. 2 jaar geleden kwam ik hier wat onzeker binnen en alles was nieuw voor mij. Maar ik werd direct opgenomen door de groep wat heel prettig was.
Zag je ergens tegenop voordat je hier kwam werken?
Het werk op zich, omdat alles natuurlijk nieuw was. De eerste dagen hier kreeg ik super veel informatie en was ik bang dat ik het niet allemaal zou onthouden want ik ben natuurlijk ook geen 20 meer. Maar op een gegeven moment ging ik bellen en ging alles vanzelf.
Op welke prestatie ben je hier het meest trots en waarom?
Ik heb hier in het eerste half jaar een project mogen doen van Usoft. Dat ging over transport en logistiek en daar moest ik echt alles uit de kast trekken voor de kennispartner. Uiteindelijk is dit project heel goed verlopen. Omdat ik het alleen heb gedaan ben ik daar best trots op.
Voor een fysieke Round Table moet je rond de 10 à 15 deelnemers hebben. Ik kreeg dan 6 weken de tijd om deelnemers te bellen en als je dan binnen 1 week al 10 deelnemers gescoord hebt is dat natuurlijk super goed en dan is het project snel afgerond.
Merk je nu door coronacrisis dat je werkzaamheden lastiger zijn?
Het voordeel nu met corona is dat we de Round Table sessies ook digitaal aanbieden. We nemen ook interesseprofielen af bij de deelnemers, dus dan vragen we waar de interesses liggen en voor welke (digitale) Round Table sessies ze benaderd willen worden. Zeker voor de Digital Round Table sessies staan mensen er meer voor open omdat het gewoon vanuit huis en kantoor kan. Verder zijn ze vaak nog angstig om een fysieke Round Table bij te wonen vanwege corona.
Wat is er nodig om hier succes te boeken?
Een positieve vibe en plezier hebben in je werk. Wanneer je plezier hebt in je werk, ga je er juist meer kracht uithalen en dat zie je terug in je werkzaamheden. Ik zeg altijd: begin de dag met een lach en eindig het ook met een lach.
Wil jij ook snel(ler) carrière maken?
Wil je ook doorgroeien in de sales en werken in een gezellig team? Bekijk dan snel onze vacatures! We zijn altijd op zoek naar nieuwe sales helden.