Yuri startte bij Paddls als afstudeer stagiair, klom intern snel op en gaat nu elders aan de slag als Klant Succes Manager. De skills die hij bij Paddls heeft geleerd komen daarbij goed van pas.
Zou je jezelf kort willen voorstellen?
Ik ben Yuri, 28 jaar en woon samen met mijn vriendin in Breda. Ik houd van voetbal, kaarten met m’n vrienden en verre reizen maken.
Wat heb je gedaan voordat je bij Paddls kwam werken?
Via Avans Hogeschool heb ik voor mijn opleiding Commerciële Economie meerdere stages gelopen, onder andere bij een bedrijf dat garagedeuren keurt. Mijn taak was het bellen van bedrijven om te kijken of wij de keuring mochten doen. Dat was mijn eerste ervaring met koude acquisitie. In het begin vond ik het best spannend om te bellen, maar toen het de eerste keer lukte kreeg ik daar veel energie van.
Toen ik een geschikte plek zocht voor mijn afstudeerstage ben ik bij Paddls terecht gekomen. Sales, wat ik leuk vond, kon ik hier combineren met het schrijven van m’n scriptie. Goed voor mijn ontwikkeling en leuk om 2-3 dagen per week wat bij te verdienen.
Hoe is je groeipad verlopen binnen Paddls?
In dat halfjaar heb ik me bewezen op twee projecten. Na het behalen van m’n scriptie kwam er een plek vrij bij Citrix en mocht ik meteen daarheen. Dat was heel leuk. Ik was net student-af en moest in het begin wel even wennen aan de manier van rapporteren, overleggen en informatie geven. Maar door Citrix heb ik goed geleerd om dingen heel concreet te zeggen.
Dat heb ik ruim een jaar met plezier gedaan. Toen kwam er intern een functie als Delivery vrij. Door het eerste lockdown jaar had ik minder fysiek contact gehad met mensen bij Citrix. Daarnaast sprak de functie van Delivery me aan, dus ben ik daarvoor gegaan. Ik heb zelf altijd goede begeleiding gehad van mijn Deliveries. Hun kennis gaf me nieuwe inzichten, waardoor ik beter werd in m’n gesprekken. Ik wilde op mijn beurt mijn kennis en saleservaring weer met anderen delen. Daarnaast wilde ik me ook meer ontwikkelen op project management en cross- en upsell. Meer relatiebeheer, maar ook analyseren van wat er speelt en waar we meer van toegevoegde waarde kunnen zijn.
Wat houdt de functie Delivery precies in?
Het werk als Delivery is afwisselend omdat je meerdere projecten en personen onder je hoede hebt. Elke klant en elke collega is anders en heeft een eigen benadering nodig. Ook doe je veel kennis op, doordat iedere klant een ander product of dienst aanbiedt.
Mijn taken als Delivery zijn het begeleiden van Marketeers, rapporteren, het analyseren van gesprekken, cross- en upselling, innoveren, maar ook nadenken over de doelgroep benadering. Welk product zet je in welke markt met welke boodschap? Welke reacties krijgen de Marketeers en hoe kunnen we veelvoorkomende reacties tackelen of bezwaren wegnemen? Als een project niet werkt dan kijk ik waar het mis gaat, waar de Marketeers tegenaan lopen en hoe we zaken kunnen verbeteren.
Na ongeveer 1,5 jaar merkte ik dat ik er steeds minder energie van kreeg. Dat heb ik aangegeven bij m’n manager en er was alle begrip voor. Op een leuke en eerlijke manier hebben we het besproken en samen gekeken naar andere oplossingen. We dachten er intern eentje gevonden te hebben, maar het was al snel duidelijk dat dit me niet bracht wat ik zocht. Daarom start ik volgende maand bij Kweekers, een AFAS partner.
Jammer dat je ons gaat verlaten. Wat ga je precies doen?
Ik ga bij Kweekers aan de slag als Klant Succes Manager. Mijn taak wordt om zoveel mogelijk A-klanten te maken en te houden en te zorgen dat de relatie zo goed mogelijk blijft. Bijvoorbeeld door mee te denken over hoe klanten hun systemen kunnen verbeteren.
Daarnaast overleg ik met Sales, Service en Marketing over reacties die we terugkrijgen vanuit de markt. Waar is de markt naar op zoek? Wat kan beter? Verder zal ik veel op pad zijn naar klanten.
Welke ervaringen die je bij Paddls hebt opgedaan neem je mee?
Ik heb geleerd om op een zakelijke en eerlijke manier mijn mening en visie te kunnen delen. Daarbij heb ik me ontwikkeld op het gebied van verder denken, in kansen, zowel voor ons als voor de klant. Hoe kunnen wij hen helpen en waar zijn zij mee geholpen? Denken vanuit beide kanten.
Verder heb ik commercieel inzicht ontwikkeld en voel ik steeds beter aan wie je formeel of informeel moet benaderen en welke woorden ik het beste kan gebruiken. Dus dat zijn best wel wat skills die ik de afgelopen jaren heb ontwikkeld, die terugkomen in die functie: opbellen van de klant, nadenken over verbeteringen, luisteren, analyseren en rapporteren.
Welke ambitie of doelen had je toen je hier binnenkwam? En nu?
Ik wilde doorgroeien in een commerciële rol. Ik vond het destijds spannend om mensen op te bellen en om echt een serieus gesprek te voeren. Dus ik wilde me ontwikkelen als een volwaardig, professioneel gesprekspartner. Dat is wel gelukt, ik vind het niet meer spannend om mensen op te bellen of om te zeggen “daar ben ik het niet mee eens” of “ik denk daar anders over”.
Nu wil ik doorgroeien naar klanttevredenheid. Dat ik klanten super happy kan maken. Ik vind het leuk om zowel vanuit klant als aanbieder te denken.
Wat ga je het meeste missen van Paddls?
De gemoedelijke sfeer. Zolang je duidelijk en eerlijk communiceert over dingen is bijna alles mogelijk. Doordat er zo’n gemoedelijke sfeer hangt is er al snel een hecht, bijna familie-achtig gevoel.
Ik ben de organisatie dankbaar voor de geboden kansen. Paddls is een leuke hechte organisatie waarin je de kans krijgt om te ontwikkelen. Daarnaast zal ik de vrijheid en gemoedelijkheid binnen de organisatie niet vergeten.
Wat zou je willen zeggen tegen mensen die overwegen om hier te solliciteren?
Iedereen die een serieuze gesprekspartner wil worden, kan zich bij Paddls prima ontwikkelen. Het is ook een mooie manier om bij grote bedrijven binnen te komen.
Wil jij ook werken bij Paddls?
Wil je werken in een gezellig team? Bekijk dan snel onze vacatures!